Hotels danken vreemdgangers

Vreemdgangers investeren een aanzienlijk gedeelte van hun geld in hotelkamers om hun minnaars te ontmoeten – volgens de analyse rond gemiddeld € 3900 per jaar per vreemdganger. Dit betekent mogelijk een winst van rond de € 14 miljard per jaar voor de hotelsector, volgens een onderzoek.

Het onderzoek, uitgevoerd door VictoriaMilan – een datingsite voor getrouwde en gebonden mensen die op zoek zijn naar avontuur – ondervroeg 4144 van haar leden uit 22 verschillende landen om enkele vragen te beantwoorden over hun clandestiene verblijf in hotelkamers.

Van de vreemdgaande volwassenen die de vragenlijst beantwoorden, zei 65% dat als ze de kans krijgen ze met hun minnaar of minnares naar de privacy van een hotelkamer gaan voor wat kwaliteitstijd. Hiervan beweert drie kwart dat dit een of twee keer per maand gebeurt, 16% drie tot vijf keer per maand en 7% hangt het bordje met ‘Niet Storen’ vijf tot tien keer per maand aan de deur.

Tijd doorbrengen in een hotelkamer is een investering. Kunnen vreemdgangers een prijskaartje hangen aan kwaliteitstijd met hun geliefde? Kennelijk wel. Iets meer dan de helft (56%) zegt dat zij ongeveer € 100 aan een kamer voor een nacht besteden. Een kwart geeft meer uit dan € 100, terwijl 19% een budget voor slechts € 50 heeft. Gemiddeld geeft elke vreemdganger € 3900 uit.  Volgens de statistieken zijn het slechts de deelnemers aan de enquête die € 10 miljoen per jaar uitgeven, terwijl het totaal aantal leden van VictoriaMilan wellicht € 14 miljard per jaar uitgeeft. Dat zou 3% van de  inkomsten van de wereldwijde hotelsector van het afgelopen jaar bedragen.

Volgens Sigurd Vedal, oprichter en CEO van VictoriaMilan, tonen de statistieken aan dat een hotel de ideale setting biedt voor clandestiene ontmoetingen tussen minnaars.

“Degenen die zichzelf met een affaire verwennen, kiezen een hotel uit waar zij geen last hebben van nieuwsgierige blikken, waar ze kunnen genieten van gemak en waar ze zich echt kunnen laten gaan. De meeste vreemdgangers spelen het veilig en kiezen een hotel uit dat zich niet in hun woonplaats bevindt en ze beperken hun romantische uitstapjes tot slechts een of twee keer per maand,” aldus de heer Vedal.