mercedes

Pitspoezen zijn passé

Uit onderzoek van Mercedes-Benz (in samenwerking met iVOX) blijkt dat meer dan de helft van de Belgische vrouwen (55%) en jongeren tot 34 jaar (61%) nog nooit een bezoek brachten aan het Autosalon. Van de vrouwen die het event in het verleden wél bezochten, geeft maar liefst 48,5% aan dat ze dit deden omdat hun partner hen meevroeg of omdat ze een gratis ticket hadden (50%). Met de recente focus op het sportieve compact-car gamma (gekoppeld aan de gedurfde Grow Up campagne) én She’s Mercedes, een platform voor inspirerende en invloedrijke vrouwen en hun visie op de toekomst, hoopt Mercedes-Benz deze belangrijke doelgroep dit jaar toch massaal te mogen verwelkomen op het Autosalon. Op de klassevolle Mercedes-Benz stand treft u gelukkig geen pitspoezen maar wel een personal health coach op wielen…

Naast de speciale aandacht die de Duitse autoconstructeur besteedt aan vrouwen en jongeren in hun algemene marketing aanpak, is er op de 96ste editie van het Autosalon in Brussels Expo (van 12 tot 21 januari) ook heel wat interessants te ontdekken. Naast de EU-première van de CLS coupé wordt de concept car Mercedes-Maybach Vision 6 Cabrio onthuld: een futuristisch model met onder andere biometrische sensoren die de gezondheid van de bestuurder en de passagier in de gaten houden. De wagens van de toekomst worden intelligenter, willen een band opbouwen met hun bestuurders en fungeren als een soort personal assistent: Welke vrouw droomt daar nu niet van?

Mercedes-Benz werkt aan tal van technologieën om auto’s, maar ook fabrieken, stedelijke concepten en slimme autodeelmodellen klaar te stomen voor de toekomst. Deze kennis wensen ze in de toekomst meer en meer te delen met de consument. Het ontwikkelingscentrum van Mercedes-Benz in Silicon Valley is volop aan het experimenteren met artificiële intelligentie en de kansen die het biedt om autonoom rijden en bionische wagens mogelijk te maken in combinatie met elektromobiliteit. Met de “Dream the Future Experience” wil Mercedes-Benz de bezoekers van het Autosalon alvast op een unieke, exclusieve manier onderdompelen in hun toekomstvisie aan de hand van een visuele en auditieve HD beleving.