Belgische merken krijgen uniek platform bij JBC

Kaftpapier met buitenaardse leeuwen, een broodzakje in wasbaar papier en vriendenboekjes met knotsgekke vragen. JBC verrast met een terug-naar-school Local Market verspreid over alle filialen. Acht Belgische merken, elk met bijzondere aandacht voor mens, dier en planeet, bewijzen dat terug-naar-school van A tot Z Belgisch kan.

Dat het Limburgse JBC sterk inzet op lokale partnerships, is niets nieuws. Na een participatie in Washcot, de start-up met wasbare luiers, en een recente samenwerking met de jonge printontwerpster Marylène Madou, verenigt JBC opnieuw de krachten met lokale ondernemers. Zoals steeds, streeft JBC naar een win-win samenwerking. De acht lokale merken geven een extra dimensie aan de winkelervaring van de JBC klant. Tegelijkertijd koopt de Limburgse modeketen alle producten aan en biedt de merken zo een mooi order na een turbulente tijd.

Ann Claes, chief buying officer van JBC, vertelt: “Bij JBC begrijpen we als geen ander hoe uitdagend deze periode is voor lokale merken. Daarom willen wij met dit initiatief ons winkelnetwerk en onze communicatiekanalen ter beschikking stellen van merken die nog aan de weg timmeren of een nieuw product lanceren. We bieden hen met de Local Market een uniek platform om hun producten in de kijker te zetten en aan te bieden aan de Belgische consument”.

Met de eerste Local Market focust JBC zich op de drukke terug-naar-school-periode. Zowel kleuters als lagereschoolkinderen en hun ouders worden verrast met een leuke mix van producten, ontworpen in België en geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland.