bluelabel

Limited Edition ‘Johnnie Walker Blue Label capsule series by Tom Dixon’

De kerstinspiratie komt vroeg dit jaar! Johnnie Walker creëerde samen met de bekroonde Britse interieurdesigner Tom Dixon the gift to give voor de eindejaarsperiode: ‘Johnnie Walker Blue Label Capsule Series by Tom Dixon’ – een zeldzaam en luxueus geschenk om cadeau te geven aan de echte whiskyliefhebber.

HET DESIGN

De ‘Limited Edition Johnnie Walker Blue Label Capsule Series by Tom Dixon’ werd geïnspireerd door de zeldzaamheid, de ambacht en het erfgoed van de luxe van Schotse Whisky. Het omvat een uniek design voor de fles en zijn case. De koperen accenten in dit limited edition ontwerp zijn karakteristiek voor Dixon’s eigentijdse design en zijn ook een bewuste knipoog naar de kunst van whiskycreatie. Het koperen thema verwijst naar de ketels die gebruikt worden bij het maken van whisky.

DE DESIGNER

Johnnie Walker Global Brand Director Guy Escolme: “Tom’s expertise and artistic vision make him the perfect person to put his mark on this new design for our pinnacle blend. This collaboration expresses the creativity and passion behind two world-famous luxury brands.”

Over de samenwerking met Johnnie Walker, zei Tom Dixon: “The parallels between Johnnie Walker Master Blender Jim Beveridge and a designer might seem tenuous but when you think of it in terms of taking excellent raw materials and using patience and experimentation to extract a product with real resonance, then you can start to see the similarities. I also believe it is important not to remain static – like the Striding Man logo – with all its historic references it still looks contemporary and represents progressing forward and looking to the future. The copper stills, the oak barrels, the supreme expertise needed to produce a classic product – this was all instrumental to my thinking.”

DE SERVE

Johnnie Walker creëerde de ultieme at-home serve ‘Four Corners’ om van te genieten met familie en vrienden tijdens de feestdagen. De cocktail is geïnspireerd op de historische reis die de familie Walker en haar vertegenwoordigers maakten van Schotland naar alle uithoeken van de wereld.

‘Four Corners’ serve

Ingrediënten

Johnnie Walker Blue Label
1 scheutje kokossuikersiroop
3 druppels cardamom bitters
1 Morello-kers en een stukje sinaasappelschil

Serveer de cocktail in een glas met ijsblokjes.

De kokossuiker – een natuurlijke zoetstof gemaakt van het sap van kokospalmbloesems – verwijst naar Amerika. De druppels cardamom bitters vertegenwoordigen India en het warme klimaat van de kruidenroute. Kardemom is ‘s werelds derde duurste specerij na saffraan en vanille. De familie Walker liet zich inspireren door deze waardevolle kruiden voor de creatie van een eigenzinnige nieuwe blend.

De Morello-kers weerspiegelt Azië, waar de Japanse kerselaren het dynamische karakter van de seizoenen symboliseren.