Succesvolle lancering Café Marula

Meer dan 250 bezoekers hebben vorige week in Plein Publiek hun lippen gezet aan de nieuwste creatie van Marula uit Antwerpen: Café Marula. Koffie gecombineerd met de overheerlijke vrucht van de Afrikaanse Olifantenboom. Onder de bezoekers meer dan 70 horecazaken uit Vlaanderen en Nederland en importeurs uit binnen- en buitenland. Ook de nieuwe signature cocktail Espresso Marula werd voorgeschoteld door professionele bartenders. De reacties zijn positief, zo blijkt en de eerste bestellingen zijn al de deur uit. Voor Marula en oprichter Thomas Wuyts is het naast zijn bestaande Gins de eerste likeur die hij op de markt brengt.

The story behind: Marula meets Antwerp

Antwerpenaar Thomas heeft een jarenlange ervaring als ginproducent met de Marulavrucht als belangrijke smaakmaker en basis. De Marula vruchten groeien aan de ‘olifantenboom’ die zo wordt genoemd omdat de olifanten deze vruchten graag eten. De marula vruchten gisten in de maag waardoor de olifanten er dronken van worden. Geïnspireerd door dit fenomeen en overtuigd van toegevoegde waarde van de smaak van Marula voor een goede gin, besloot Thomas om een nieuwe gin samen te stellen met als basis de marulavrucht uit Namibië. Andere gekende en hand geplukte botanicals zijn: jeneverbessen uit Toscane, lavendel uit de Provence, rozenblaadjes uit Bulgarije, koriander uit India en oranjebloesem uit Spanje.

Café Marula

De Marula Gin in verschillende varianten wordt via distribiteur Jet Import al aan vele horeca en importeurs gedistribueerd, in  zowel binnen- als buitenland en nu zal zij ook de Café Marula in haar assortiment opnemen. In de komende weken al  vind je de nieuwe najaarslikeur terug op de drankkaart in verschillende horeca en bij de lokale drankzaken. In Plein Publiek was er overigens niet alleen Vlaams en Nederlandse bezoek, ook importeurs uit Zuid Afrika en Engeland deden Antwerpen aan voor de nieuwe drank. Voor de koffiesmaak werkt Marula samen met koffiebranderij OR Coffee. Deze roasters halen hun koffiebonen rechtstreeks bij de bron. Een (h)eerlijke zaak want het geld komt dan ook volledig tot bij de hardwerkende Afrikaanse boeren. Voor Café Marula koos OR Coffee een speciale Keniaanse koffieboon.