Hendrick’s FLORA ADORA

Hendrick’s Gin pakt uit met een nieuwe limited release in zijn Cabinet of Curiosities. Hendrick’s FLORA ADORA is geïnspireerd op het bloemenboeket waar onze kleine gevleugelde vriendjes op afkomen en het kostbare ecosysteem mee bestuiven. De basis van de nieuwe gin is dan ook een verfrissende bloemeninfusie. Hendrick’s FLORA ADORA is perfect voor een ontspannen onderonsje. Zijn bedwelmende bloemenaroma vult de lucht, zijn fris kruidige karakter is op en top Hendrick’s. De basis van jeneverbes en koriander wordt ondersteund door een heldergroene noot en zalig zoete bloementoetsen.

De nieuwe gin wordt gemaakt in het Hendrick’s Gin Palace aan de woeste kusten van Ayrshire in het zuidwesten van Schotland en draagt duidelijk de signatuur van Meester-Distilleerder Lesley Gracie. Gefascineerd door de wervelende dans van de insecten in haar tuin gebruikte ze haar favoriete bloemenboeket als inspiratiebron voor de infusie die Hendrick’s FLORA ADORA zijn karakter geeft.

De gin smaakt heerlijk met tonic en een schijfje komkommer, maar doet het ook bijzonder goed in een Wildgarden Cup – een mix van verse munt, verfrissende komkommer en sappige frambozen, aangelengd met tintelfrisse citroenlimonade.

Hendrick’s Meester-Distilleerder Lesley Gracie vertelt: “Ik vind het ongelooflijk ontspannend om de vlinders en bijen in mijn tuin aan het werk te zien. Het fascineert me dat ze bepaalde bloemen bezoeken en andere links laten liggen. Net die bloemen die meer in trek zijn gebruikte ik voor de bloemenblend van Hendrick’s FLORA ADORA.”

Ally Martin, Hendrick’s Global Ambassador, voegt hieraan toe: “Het Hendrick’s Gin Palace is Lesleys speeltuin en inspiratiebron. Toen het openging zaaide Lesley overal zaadjes van wilde bloemen die op verschillende tijdstippen bloeien zodat haar omgeving er telkens opnieuw anders uitziet. Net als Lesley is alles hier constant in beweging. Haar bedwelmende, verfrissende bloemeninfusie bevat enkel bloemen die in de smaak vallen bij nectarzoekende insecten. De signatuurroos ontwikkelt zich in de typische Hendrick’s-stijl pas helemaal op het einde.”