Ray-Ban I Meta smart glasses

Meta Platforms, Inc. en EssilorLuxottica presenteren hun nieuwe collectie smart glasses, de Ray-Ban Meta smart glasses collectie, tijdens het jaarlijkse Meta Connect event.

De nieuwe collectie biedt de allereerste bril met ingebouwde live streaming en Meta AI, een camera van hogere kwaliteit en verbeterde audio- en microfoonsystemen in combinatie met een opnieuw ontworpen, intuïtievere app en oplaadetui.

Met de livestreamfunctie kunnen content-makers hun ervaringen en POV in real-time handsfree uitzenden. Er ontstaat een nieuw niveau van authenticiteit en relateerbaarheid in de content die wordt gemaakt, door live te gaan delen vanuit eigen oogpunt.  De drager kan tot 30 minuten lang schakelen tussen de bril en de telefooncamera voor Instagram Live of Facebook Live.  Het Meta AI-aanbod is exclusief voor de VS. Bij de lancering kunnen dragers de spraakopdracht “Hey Meta” gebruiken om dieper in een moment van creativiteit te duiken en functies op de bril te bedienen. Omdat de toewijding aan privacy de kern van het product blijft vormen, heeft het bedrijf het privacy LED-lampje groter en opvallender gemaakt.

De Ray-Ban Meta smart glasses collectie heeft een sprong voorwaarts gemaakt in audio- en camerakwaliteit. De camera gaat van 5 MP naar een ultrabrede 12 MP – die foto’s van hoge kwaliteit en meeslepende 1080p video’s in staande oriëntatie maakt. De discrete open-ear speakers hebben nu een verbeterde basrespons en ruisonderdrukking, wat de algehele audiokwaliteit verbetert.  Elk paar heeft vijf ingebouwde microfoons om naadloos schakelen tussen muziek en gesprekken te ondersteunen, terwijl de drager nog steeds het omgevingsgeluid kan horen en afgestemd blijft op de wereld om hem heen.

“We zijn ongelooflijk trots op onze samenwerking met Meta om deze opkomende categorie op te bouwen. De nieuwe Ray-Ban Meta collectie is een klasse apart met functies die nog nooit in een bril hebben gezeten. De wereld ziet je in je favoriete Wayfarer, misschien met je eigen oogcorrectie en Transitions glazen die van dag naar nacht gaan, maar je weet dat er een krachtig universum van technologie in zit. Meta AI, live streaming en waanzinnig heldere audio- en belmogelijkheden – allemaal handsfree,” zegt Rocco Basilico, Chief Wearables Officer voor EssilorLuxottica. “Dit is wat we ons voorstelden toen we voor het eerst besloten om deze ruimte te betreden. Echte draagbare, levens verbeterende technologie. En het zal alleen maar beter worden.”

De Ray-Ban Meta collectie bestaat uit 21 stijlen, kleuren en lensvariaties, die de consument krachtige technologie bieden zonder afbreuk te doen aan esthetiek of comfort. Ze zijn verkrijgbaar in Wayfarer en Wayfarer Large, het meest herkenbare montuur en een icoon sinds de jaren 1950, samen met een nieuwe stijl voor Ray-Ban, Headliner, een meer inclusief en universeel passend ontwerp. De hoogwaardige brillenglazen zijn gemaakt met behulp van de nieuwste optische technologie en zijn verkrijgbaar in een veelzijdige reeks die past bij de individuele stijl en kijkbehoeften. Ze zijn verkrijgbaar in een volledig assortiment van brillenglazen op sterkte, zonnebrillenglazen, heldere brillenglazen, gepolariseerde brillenglazen of Transitions en bieden geavanceerde helderheid, comfort en bescherming. Voor nog meer personalisatie heeft het bedrijf de mogelijkheid toegevoegd om de Ray-Ban Meta smart glasses te “Remixen”, door de kleur van het montuur, de lenskleur en afwerking te kiezen en nog veel meer om meer dan 130 kleur- en stijlcombinaties te creëren, alleen verkrijgbaar op Ray-Ban.com.